Foto: Dick Demey
Podcast Radar

Vier jonge Belgische vrouwen pakken de Koningin Elisabethwedstrijd in met hun stem

Nu we de winnaar van het Songfestival kennen is het aan die andere jaarlijkse muziekwedstrijd: de Koningin Elisabethwedstrijd. Dit jaar staan de zangers centraal. De 64 toptalenten uit de hele wereld geven het beste van zichzelf op Belgische bodem. Zij zingen aria’s of liederen om de jury te overtuigen.

 

Alleen ... elke stem is uniek, en ze kiezen ook zelf welke werken ze brengen. Hoe kunnen de juryleden dan vergelijken? En vooral: hoe kan jij horen (of voelen?) wie beter doet?

VOLG RADAR OP:

VRAGEN, OPMERKINGEN OF SUGGESTIES?podcast@standaard.be

CREDITS
Journalist Jasper Croonen| Presentatie Kaja Verbeke | Redactie Sofie Steenhaut, Kaja Verbeke | Eindredactie Sofie Steenhaut, Kaja Verbeke | Audioproductie Joris Vandamme| Muziek Brecht Plasschaert | Chef podcast Bart Dobbelaere | Extra geluidsfragmenten Eurovision songcontest 2023, Queen Elisabeth Competition 2014, 2018, 2019, 2021, 2022

Enfin, je suis ici - Cendrillon - J. Massenet

Cinq mélodies populaires grecques - Maurice Ravel, Eline Groslot, Kelly Poukens

Glück, das mir verblieb” (Marietta), Die tote Stadt - E. W. Korngold

Anna Bolena: “Coppia iniqua” (Anna Netrebko)

Edita Gruberova - Zerbinetta

OVER DEZE PODCAST
Radar, uw wekelijkse cultuurafspraak met De Standaard.

Wist je dat je ook zonder abonnement elke maand 3 betalende  plus-artikels kunt lezen?

Meld je aan en lees gratis ›

Vul je e-mailadres en wachtwoord in

Aangeboden door onze partners
Aangeraden