desalniettemin
De geur van zelfliefde
le domaine
Wat een kerel, die Brad Pitt, vol verrassingen. Begin deze week deed hij zijn coming-out als beeldhouwer-kunstenaar. In de marge van een expo van zijn vriend Thomas Houseago in het Finse Tampere stelde Pitt negen eigen werken tentoon. Van een miniatuurhuisje in boomschors tot een bronzen volume in de vorm van een doodskist. Pitt legde zijn kunstenaarsziel op tafel en zelfs Nick Cave kwam een kijkje nemen. ’s Mans creativiteit lijkt geen grenzen te kennen. In een interview met Vogue kondigde Pitt amper een dag later een nieuwe lijn verzorgingsproducten aan. Die is genderneutraal en kreeg de merknaam ‘Le Domaine’ mee. Dat verwijst naar Château Marival, het Franse wijndomein bekend van de ruzies die Pitt en Angelina Jolie erover hadden na hun scheiding. Daar produceert Pitt ook honing en olijfolie. Pitt verwijst naar het domein als een ‘hub voor creativiteit’. Het idee voor de huidverjongingslijn viel hem naar eigen zeggen te binnen bij het lezen over de positieve effecten van druivenschil op de gezondheid. Die effecten begon hij (of zijn team, wie houdt het ook allemaal bij) een jaar geleden te testen en de resultaten waren zo verbluffend dat Pitt nu behalve bronzen doodskisten ook een cosmeticamerk bijeen boetseerde. De protserige potjes van Le Domaine leidden tot behoorlijk wat pret op het net. Ze kosten stukken van mensen. Een potje verjongingsserum zou 385 euro kosten, de crème van Le Domaine 320 euro en de cleanser 80 euro. Het is een prijs die magische effecten doet vermoeden. De Curious case of Benjamin Button-memes dansen over de sociale media. In Vogue bekent Pitt dat hij een grote fan is van wat ‘Gwyneth met Goop gedaan heeft’. Goop is dat controversiële pseudowetenschappelijke lifestylemerk van Gwyneth Paltrow, met onder meer kaarsen die naar vagina’s geuren.