Foto: dS Audio

Door de lockdown raakte Bpost bedolven onder de pakjes. ‘Zelfs zakken cement werden plots opgestuurd’

Nadat alle winkels door de coronacrisis noodgedwongen de deuren hadden gesloten, zochten we massaal ons heil in online shoppen. De pakjesberg werd daardoor echter zo groot dat-ie amper nog te overzien was. Dat ondervond ook Bpost aan den lijve.
 

Het aantal online bestellingen dat Bpost moet verwerken is de afgelopen weken meer dan verdubbeld. Het postbedrijf kreeg kritiek, maar krabbelt nu langzaam weer vanonder de pakjesberg vandaan. Economieredacteur Korneel Delbeke onderzocht waar het precies misliep bij Bpost.

Reageer

Heb je vragen, opmerkingen of suggesties? Mail dsaudio@standaard.be

Credits

Journalist Korneel Delbeke | Presentatie Nele Eeckhout | Redactie Fien Dillen en Nele Eeckhout | Eindredactie Nele Eeckhout en Annelies Vanderoost | Audioproductie Brecht Plasschaert en Joris Vandamme | Muziek Brecht Plasschaert | Chef Audio Wouter Van Driessche | Extra geluidsfragmenten Bpost en VRT

Over deze podcast

Journalistiek om naar te luisteren. Dat is dSAudio. Van maandag tot vrijdag praat een journalist van De Standaard u elke dag een twintigtal minuten bij over een actuele kwestie. Om te beluisteren wanneer lezen geen optie is.

In het nieuws