Foto: dSAudio

Hoe de ombudsvrouw de redactie van De Standaard een spiegel voorhoudt

Als lezers vallen over iets dat in de krant staat – een fout, vooringenomenheid, seksisme – behandelt de ombudsvrouw hun klachten.

 

Het wordt wel het eenzaamste beroep op de nieuwsredactie genoemd: ombudsvrouw of –man. Je wijst journalisten en redacteuren op hun fouten, en schrijft er dan ook nog eens een column over in de krant. Karin De Ruyter is sinds een jaar ombudsvrouw bij De Standaard. Ze vertelt over de mails die ze binnenkrijgt van lezers, en hoe de redactie daarvan leert.

Meer weten

Lees hier het artikel van Karin De Ruyter over haar jaar als ombudsvrouw

Reageer

Vragen, opmerkingen of suggesties? Mail dsaudio@standaard.be

Credits

Journalist Karin De Ruyter | Host Lise Bonduelle | Redactie Lise Bonduelle | Audioproductie Joris Van Damme, Brecht Plasschaert | Muziek Brecht Plasschaert | Eindredactie Anna Korterink | Chef Audio Wouter Van Driessche

Over deze podcast

Journalistiek om naar te luisteren. Dat is dSAudio. Van maandag tot vrijdag praat een journalist van De Standaard u elke dag een twintigtal minuten bij over een actuele kwestie. Om te beluisteren wanneer lezen geen optie is.

In het nieuws