Foto: Photo News

Ariana Grande is de nieuwe Audrey Hepburn

Op de beelden is het nog even wachten, maar het Franse modehuis Givenchy heeft aangekondigd dat Ariana Grande het gezicht wordt van hun najaarscampagne.

‘Als een moderne muze en de stem van een generatie, is Ariana Grande uitgegroeid tot een van de meest invloedrijke krachten in de popcultuur van vandaag’, zo kondigt Givenchy haar nieuwe gezicht aan. Geen verrassing voor de fans van de zangeres, want het Franse modehuis had eerder al enkele teaserbeelden gelost van een vrouw met hoge paardenstaart, hét kenmerk van Grande.

De 25-jarige zangeres werd voor de video gestyled zoals actrice Audrey Hepburn, de originele muze van Hubert de Givenchy, en draagt zelfs exact dezelfde jurk die de actrice droeg als het personage Holly Golightly in de openingsscène van Breakfast at Tiffany’s. Voor Grande is het een droom die uitkomt, want de film is een van haar favorieten.

In de tekst van het nummer ‘Seven rings’ verwijst de 25-jarige zangeres er ook al naar, en enkele jaren eerder liet ze de frase ‘mille tendresse’ tatoeëren in haar nek, een groet die Golightly gebruikte om een briefje af te sluiten in de originele roman van Truman Capote, waarop de film uit 1961 is gebaseerd.

Na Meghan komt Ariana

Voor Givenchy lijkt het een ongewone keuze. Sinds de aanstelling van Clare Waight Keller als creatief directeur in 2017 kiest het modehuis voornamelijk voor serieuze gezichten zoals actrices Rooney Mara, Julianne Moore en Gal Gadot om te gebruiken als wandelende reclameborden. Dit in tegenstelling tot haar voorganger Riccardo Tisco, die Kim Kardashian en Beyoncé tot zijn fans kon rekenen.

Dankzij Meghan Markle, die vorig jaar Waight Keller koos als ontwerpster voor haar trouwjurk, kreeg het modehuis wel een hoop extra media-aandacht, maar nu zet het dus Ariana Grande in om de jongere massa te bereiken. De ontwerpster bedankte Grande op Instagram voor alle fijne momenten op en naast de set bij het maken van de campagnebeelden. Die worden overigens pas in juli voorgesteld.

Voor de zangeres is het haar eerste samenwerking met een modehuis. Eerder was ze wel al te zien in campagnes voor Reebok, MAC en Starbucks.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

#ARIVENCHY: @ARIANAGRANDE IS THE NEW FACE OF GIVENCHY. #GIVENCHYFAMILY

A post shared by GIVENCHY (@givenchyofficial) on

De podcasts van De Standaard