De klassieke trenchcoat door de ogen van tien jonge ontwerpers

Het CFDA/Vogue Fashion Fund heeft voor de tweede keer een initiatief op poten gezet in het kader van 'Americans in Paris', dat jonge Amerikaanse ontwerpers internationale aandacht moet opleveren tijdens de Parijse modeweek. Tien jonge honden geven hun visie op de klassieke trenchcoat van Tommy Hilfiger.

Tommy Hilfiger werkte in september al eens samen met een aantal jonge ontwerpers, die toen hun eigen print moesten creëren voor een tas. Deze keer is de klassieke trenchcoat aan de beurt.

Tien ontwerpers gingen aan de slag en het resultaat wordt tentoongesteld tijdens Paris Fashion Week. Drie stuks van elk ontwerp zullen ook wereldwijd verkocht worden, tegen de prijs van 298 dollar per stuk (omgerekend zo'n 224 euro). De opbrengst gaat integraal naar het fonds.

'Mijn eigen ervaringen bij het begin van mijn carrière hebben mij geïnspireerd om als mentor op te treden voor jonge ontwerpers', vertelt Hilfiger in een persbericht. 'Ik weet uit eerste hand hoe moeilijk het is om binnen te treden in de mode-industrie en ik geloof dat alle ontwerpers er voordeel kunnen uithalen door elkaar te steunen en te inspireren.'

U wil onze betalende artikels lezen maar nog geen abonnement nemen? Meld u aan en proef gratis van  plus-artikels.

Lees gratis ›

Geen betaalgegevens nodig

In het nieuws
Niet te missen