17/01/2019 - Opinies
camera closecorrect Verwijs ds2 facebook gplus nextprevshare twitter video

Gillette toonde ooit liefdevolle mannen, nu alleen gevoelloze macho’s.  rr

Je ‘redt’ mannen niet door ze te beledigen

Er was een tijd, nog niet eens zo lang geleden, dat Gillette filmpjes maakte die de zorgzame, liefdevolle kant van mannen toonden, met beelden die je zelden te zien kreeg in andere reclames. Met één ervan, over een jongen en zijn vader die een dementerende opa gingen scheren in een ziekenhuis, won het zelfs goud in Cannes. Ik was het scheermessenmerk daar heel dankbaar voor, want zulke beelden zijn meer dan ooit nodig. Maar blijkbaar heeft het nu beslist dat het beter is om een reclamespot te maken waarin mannen worden neergezet als een karikatuur: gevoelloze, agressieve pummels, een gevaar voor vrouwen, kinderen en zichzelf (DS 16 januari). Een groep die zo defect is dat ze morele opvoeding moet krijgen van een multinational.