Foto: Konstantin Sutyagin - Fotolia

Leuvense restaurants sensibiliseren klanten om veilig te rijden

44 Leuvense restaurants gaan van 10 december tot 28 februari in het kader van de campagne Restosafe hun klanten op een positieve manier sensibiliseren om zich op een veilige manier in het verkeer te begeven.

De campagne is het resultaat van een samenwerking tussen de stad Leuven, Horeca Leuven, Horeca Vorming Vlaanderen, de politiezone Leuven en De Lijn.

De deelnemende restaurants zullen in die periode originele alcoholvrije dranken op de menukaart zetten, zoals de campagnemocktail ‘Fonzie’ die ze zelf ontwikkelden na een mocktailopleiding door Horeca Vorming Vlaanderen. De naam ‘Fonzie’ verwijst niet alleen naar het bekende beeld van Fonske in het centrum van de stad, maar ook naar de serie Happy Days met Henry Winkler als The Fonz in een hoofrol.

Daarnaast zullen de restauranthouders hun klanten op een speelse manier trachten te sensibiliseren met gadgets zoals een promilletester en een sleutelhanger. Indien zich geen Bob (of Bobette) in het gezelschap bevindt, zullen zij wijzen op de mogelijkheden die de nachtbussen van De Lijn of taxi’s bieden.

Het is al het derde jaar op rij dat deze campagne op touw gezet wordt, met steeds stijgend succes. Het aantal deelnemende restaurants nam in die periode toe van 12 tot 44.

Bron: BELGA