Foto: VUM

Panne bij Orange Belgium in volle eindejaarsperiode

Orange slaagt er al meer dan een week niet in om nieuwe mobiele klanten te activeren. De panne heeft te maken met een storing in het activatiesysteem.

De panne bij Orange sleept al aan van begin vorige week. Ze komt voor Orange op een ongelegen moment, omdat Orange momenteel een scherpe promotie voert. De formule onbeperkt bellen en surfen wordt aan 20 euro in de markt gezet. Het gaat om een promotiecampagne van het product Arend, die drie maanden geldig is.

De instroom van nieuwe klanten levert Orange echter geen inkomsten op omdat de simkaarten van de klanten niet geactiveerd kunnen worden. Daardoor blijven ze langer hangen bij hun oude operator. Bij de klantendienst heeft men geen idee hoelang het probleem nog zal aanslepen. Klanten kunnen rekenen op een compensatie, klinkt het.

Op de persdienst luidt het anders. ‘De problemen zijn sinds gisteren van de baan, we werken nog een kleine achterstand weg. Het gaat om een beperkt aantal klanten', heet het. Orange zegt de geleden schade te bekijken en in functie daarvan al dan niet een vergoeding toe te kennen.