Foto: YouTube/ThomasCook

Thomas Cook maakt lullig foutje bij nieuwe bedrukking van vliegtuigen

‘I Love Cook’s Club.’ Met die nieuwe slogan wilde touroperator Thomas Cook indruk maken bij de klanten om te laten zien hoe ze het loyaliteitsgevoel hoog in het vaandel dragen. En de nieuwe slagzin wordt inderdaad opgemerkt, zij het misschien voor de verkeerde redenen.

Op het eerste gezicht is er niets mis met de nieuwe bedrukkingen van de vliegtuigen van Thomas Cook. Totdat de schuifdeuren de tekst in de war sturen. De tweede ‘o’ van Cook verdwijnt en maakt plaats voor een ‘c’. De nieuwe tekst: ‘I love Cock’s club’, of vrij vertaald: ‘Ik hou van de piemelclub’.

In de cockpit van de twee Airbussen 321-211 zijn ze er zich misschien niet van bewust, maar toeschouwers zagen meteen hoe de deuren plots zorgden voor een schunnige tekst. Zo’n ‘drukfoutje’ kan natuurlijk niet lang onder de radar blijven en op sociale media maakten veel mensen zich al vrolijk over de ongelukkige uitlijning van de tekst.

Maar is dat drukfoutje wel per ongeluk gebeurd? Want of je nu langs de linkerkant of de rechterkant van het vliegtuig staat: het probleem blijft. En dat is niet zo heel logisch, want de deur aan de andere kant van het toestel schuift ook naar de andere kant, waardoor de tekst bij een ‘vergissing’ niet zou neerkomen op die schunnige tekst. Daar is het echter de ‘k’ die over de tweede ‘o’ schuift, met dezelfde tekst als resultaat.

Dus de vraag mag klinken: een drukfout, een grappende graficus of een uitgekiende campagne om hun nieuwe slogan als een lopend vuurtje te verspreiden? Of hebben de drukkers er iets mee te maken?