Foto: blg

Peter Bossaert verlaat Medialaan na verschil in visie

Na twintig jaar zal Peter Bossaert eind deze maand Medialaan verlaten. Hij leidde het moederbedrijf van VTM, Qmusic en Mobile Vikings sinds 2012 en zette het huidige VTM als familiezender mee op koers. Sinds kort leidde Bossaert ook het nieuwe eengemaakte bedrijf van De Pergroep Publishing en Medialaan. Daar gaat hij niet meer verder.

Bossaert werkt al twintig jaar voor Medialaan, eerst als commercieel directeur en daarna als algemeen directeur radio. In 2012, toen Woestijnvis naar Vier overstapte, kwam Bossaert samen met zijn radiokompaan Erwin Deckers  aan het hoofd van het bedrijf te staan. Ze tekenden de huidige erg succesvolle strategie van VTM als familiezender samen uit. Zo slaagde de zender erin de gevreesde overrompeling van de Woestijnvis-zender te counteren.

Een toekomstverhaal aanvliegen

Bossaerts vertrek is opmerkelijk. Na de fusie tussen De Persgroep (Het Laatste Nieuws en De Morgen) en Medialaan zou hij de ceo worden van het eengemaakte bedrijf. ‘De fusie met De Persgroep Publishing was en is daarin de juiste strategische keuze. Ik zal dat nieuwe bedrijf uiteindelijk niet zelf leiden, omdat er een verschil is van visie tussen de groep en mezelf, over hoe we dit mooie toekomstverhaal moeten aanvliegen. Dat is niet erg, want we gaan uit elkaar met het grootste wederzijdse respect’, zegt hij daar nu zelf over in een persbericht.

Erwin Deckers (Chief Content Officer) en Dirk Lodewyckx (Chief Marketing Officer) zullen het dagelijkse beleid van Medialaan en de aansturing van het nieuwe eengemaakte mediabedrijf op zich nemen tot er een nieuwe ceo aangesteld wordt. Bij De Persgroep Publishing blijft het dagelijkse beleid ad interim in handen van Rudy Bertels (Chief Operating Officer van De Persgroep).