Foto: rr

Fusie Medialaan en De Persgroep Publishing volledig rond

De Persgroep Publishing en Medialaan smelten samen tot één mediabedrijf. Peter Bossaert van Medialaan wordt de ceo, het bedrijf krijgt later nog een nieuwe naam

Dat meldt De Persgroep. De Belgische Mededingingsautoriteit had de overdracht van de Medialaan-aandelen van Roularta naar De Persgroep al eind vorig jaar goedgekeurd.

Begin oktober 2017 kondigde Roularta aan dat het zijn belang van 50 procent in Medialaan zou verkopen aan De Persgroep, die zo de enige eigenaar wordt van Medialaan. Omgekeerd nam Roularta de aandelen van De Persgroep in Mediafin, uitgever van onder meer De Tijd en L’Echo, over. Medialaan is de moederholding van onder meer VTM, Q2, Caz, Vitaya, VTM KIDS, Q-Music en JOE. De Persgroep Publishing geeft onder meer Het Laatste Nieuws, De Morgen, Story, Humo en Dag Allemaal uit.

Opvallend is het overwicht van Medialaan in het nieuwe bestuur. Zowel ceo Peter Bossaert, financieel directeur Nathasja Van Bael, Chief Content Officer Erwin Deckers, marketingdirecteur Dirk Lodewyckx als managing director sales Ben Jansen komen van bij Medialaan. Rudy Bertels, COO van het moederbedrijf De Persgroep, zetelt ook in het executive team.

De gefuseerde onderneming zal 1.669 mensen tewerkstellen, goed voor een jaarlijkse omzet van 625 miljoen euro.

Bron: BELGA