De budgetversie van Victoria Beckham

De kledingcollecties van Victoria Beckham worden seizoen na seizoen vol lof ontvangen, maar je hebt er wel een goedgevulde portemonnee voor nodig. Daar brengt de ontwerpster nu verandering in door in zee te gaan met de Amerikaanse budgetketen Target.

Victoria Beckham heeft altijd een dure smaak gehad (verklaart meteen ook waarom ze Posh Spice werd genoemd), en die lijn werd doorgetrokken in haar eigen kledingcollectie die ze in 2011 lanceerde. Maar nu komt ze dan toch haar minder rijke fans tegemoet door samen te werken met de Amerikaanse budgetketen Target.

Samen lanceren ze volgende maand een collectie waarbij geen enkel van de meer dan 150 stukken meer kost dan zeventig dollar (ofwel 65 euro). Er zit ook kinderkleding bij en in het lookbook duiken ook enkel plus-size modellen waardoor de indruk wordt gewekt dat vrouwen met eender welke lichaamsbouw hun gading kunnen vinden in de collectie.

Die omvat een aantal van haar bestverkochte stukken, maar dan in een budgetversie. ‘Het was mijn doel om iets te creëren waar mensen nog jaren van kunnen genieten. Het is voor mij altijd belangrijk geweest dat mijn ontwerpen vrouwen wereldwijd bereiken’, vertelt ze aan Vogue. De collectie wordt vanaf 9 april verkocht in de winkels van Target, en via haar eigen website.

Bijzonder: Beckham deelde op Instagram ook de televisiespot van de collectie, en daarvoor werd muziek van The Spice Girls gebruikt, namelijk 'Spice up your life'. De foto's en de video zijn overigens het werk van de Belg Willy Vanderperre.

 

#VBxTarget x VB victoriabeckham.com/target

A post shared by Victoria Beckham (@victoriabeckham) on