Foto: afp

Rihanna's make-uplijn is eindelijk uit

Na wekenlang voorproefjes te posten op haar Instagram- en Twitteraccount stelde de Amerikaanse popster Rihanna afgelopen weekend haar nieuwe beautylabel Fenty Beauty voor. Met veertig foundationkleuren is de lijn voor iedereen.

Diversiteit stond centraal voor Rihanna bij het ontwerpen van haar make-up collectie. 'Ik wou een product creëren voor meisjes met een donkerkleurige huid, een product voor een bleek type en producten voor alle tinten tussenin', zei Rihanna tijdens de lancering.  ‘Ik moet mijn girls vertegenwoordigen en we komen in alle kleuren. Vooral mijn donkere zussen, zij zijn lang genoeg buiten de make-upwereld gehouden.’

Het resultaat: veertig verschillende tinten foundation en twintig tinten concealers. Er zit slechts één lipgloss in de collectie. In perzikkleur, omdat die volgens Rihanna bij elke huidskleur past.

Verder bestaat Fenty Beauty uit highlighters en primers in sticks en poedervorm, matterend papier en make-upborstels. De producten worden door beauty-experts met lof onthaald. Vogue prees Fenty voor de fluweelachtige poeders en ultra-mengbare vloeibare formules die een volledige dekking bieden. Op de website biedt Fenty Beauty inspiratie, filmpjes en foto’s waar je leert hoe je de make-up goed kunt aanbrengen.

De timing van Rihanna's cosmeticadebuut is alvast perfect. Uit een rapport van marketingconsultant TABS Analytics bleek dat millennials en Latina's  de grootste kopers van cosmetica zijn, en ze geven de voorkeur aan merken die tegemoet komen aan diverse raciale en etnische groepen.

Fenty Beauty is niet in Belgische winkels te koop, je kan de producten bestellen via de website. De lijn wordt ook verkocht bij Sephora in de meeste Europese hoofdsteden.